Az „A Model” típusú szék mára az ipari esztétika ikonjává vált. 1934 óta tartó töretlen népszerűsége vezetett ahhoz, hogy helyet kapjon a Vitra Design Múzeum, a MoMA és Pompidou Center gyűjteményeiben. Ez a legendába illő, fémlemezekből készült szék a következő jelzőket kapta: «üzembiztos megbízhatóság, páratlanul alacsony súly, egyszerű tisztítás», de ezekhez az előnyökhöz adhatnánk még az «olcsó» jelzőt is.
Minden dicséret Xavier Pauchardot (1880-1948) illeti, aki a galvanizálás úttörője volt Franciaországban. Nem sokkal az első Világháború után, Xavier (látnok és találékony vállalkozó) egy gyár vezetői pozíciójában találta magát a burgundiai Autunban. Ez a gyár háztartási tárgyakhoz készített galvanizált fémlemezeket, amely akkoriban a háztartások kényelmét testesítette meg. 1927-ben jegyeztette be a TOLIX védjegyet, ezzel egy időben pedig átállt a «székek, karosszékek, bárszékek és fémbútorok gyártására».
A Xavier Pauchard által megálmodott különböző modellek (rozsdamentes, szilárd, és egymásra rakható) rögtön megjelentek a gyárakban, irodákban és kórházakban, de kültereken is: a kávézók teraszain és a parkokban. 1935-ös hajóútjuk után (a Normandie fedélzetén) ezek a székek töltötték meg az 1937-es Világkiállítás folyosóit. A gyermekeknek szánt bútorszéria 1935-ben született meg « La Mouette » néven. Az 50-es évek végére, miután Xavier fia, Jean, átvette a vállalatot, a Tolix és 80 alkalmazottja évente 60 000 bútort gyártott le évente. A sikeres vállalat 2004-ig ugyanahhoz a családhoz tartozott.
A Tolix márka felélesztését Chantal Andriot-nak köszönhetjük. A cég iránti szenvedélye és hűsége motiválta a volt pénzügyi igazgatót arra, hogy egy maréknyi alkalmazottal visszavásárolja a Tolix vállalatot. Ő az egyetlen nő a férfiak világában, aki tudásával képes volt új életet lehelni az üzletbe, azáltal, hogy állandósította a minőség és az innováció együttes színvonalát a funkcionális bútorok szakképzett gyártásában. Jelenleg a Tolix éves forgalmának felét az export adja, amelynek ötven százaléka az Egyesült Államok felé irányul.
A megfelelő művészi irányzatok meglelése érdekében Chantal Andriot Jean-François Dingjian-t és Eloi Chafaï-t, azaz a Normal Studio dizájnereit választotta. Dizájnjuk megkérdőjelezi az ipari kivitelezést így szabadítják meg azt a múlttól azért, hogy felértékeljék a műhely legendás technikai tudását.
Ma a vállalat a legmodernebb technológiával rendelkezik, amelyhez számtalan kézzel végzett folyamat és kéziszerszám párosul, ami a cég örökségének számít.
… Mi több, a Tolix jogosan érdemelte ki 2006-ban a Francia Gazdasági, Pénzügyi és Ipari Minisztériumtól kapott «A Living Heritage Enterprise (Élő Örökséggel rendelkező Vállalkozás)» elnevezést. Az új, 2010-es katalógus elkészítése egybeesik az új gyermekbútor kollekció megtervezésével, amelyet a Normal Studio együtt dolgoz ki a Sébastien Cordoléani és Franck Fontana párossal, valamint a kis karosszék, a «La Mouette» újbóli kiadásával.